Saturday, April 30, 2011

Kanakesed:)

Kevade saabudes saame jälle suitsuahju kasutama hakata... ja meie pere "firmaroog" on suitsukanad. Kui ma vaid saaksin seda mõnusat lõhna ja head maitset arvuti kaudu edastada...

Suitsukanade tegemise õppisin ma oma vanaisalt, keda kahjuks enam ammu meie hulgas pole. Memm oli see, kes kanad keetis ja maitsestas...taat aga mässas alati suitsuahjuga. Nüüd teen mina kõik algusest lõpuni...ja mulle nii meeldib see suitsutamise protsess:)

Mind väga huvitab kui paljudes kodudes seda veel tehakse ja kas olete saanud maitsta isetehtud suitsukana?

ILUSAT VOLBRIÖÖD!

19 comments:

  1. Оооо, какие соблазнительные!!

    ReplyDelete
  2. Oi mulle meeldib suitsukana! Tahaks ka, maitse tuli juba suhu!

    ReplyDelete
  3. Mul on selline tunne, et me peaks mehega mõlemad teile sulasteks-õpipoiseks tulema. Tema õpiks puutööd, mina suitsukana tegemist :)

    ReplyDelete
  4. Hästi isuäratavad ja kui oled kord isetehtud suitsukana saanud, siis tuleb ka lõhn, maitse meelde. Kahjuks meie vanad suitsuahju väga ei kasuta

    ReplyDelete
  5. Pole maitsnud koduses ahjus tehtuna, kahjuks.

    ReplyDelete
  6. Kuigi ma just söögilauast tõusin, ajab su kanade pilt ikka süljenäärmed tööle.
    Vanasti tegime suitsusealiha, aga oma sigade kadumisel läks ka suitsutamine ja suitsuahi ajalukku. Hirmus kahju muidugi.

    ReplyDelete
  7. Krentu...sulaseks-õpiposiks võib tulla küll:)

    Meeli...ega ma ka kanu kasvata, ikka poest ostetud linnud:)

    ReplyDelete
  8. Nämmmm, minu mälestustes on küll ainult sealiha suitsetamine aga pole kahtlustki et need kanad on võrratud!

    ReplyDelete
  9. Väga ahvatlevad kanad! Meil tehakse suitsuahjus vaid kala.
    Ja hetkel ei saa sedagi teha, sest üks part on suitsuahju peale pesa teinud. 7 muna pesas!Kummaline koht küll, aga nii on!
    http://farm6.static.flickr.com/5101/5676038187_a0f0ab4022_b.jpg
    http://farm6.static.flickr.com/5221/5676037773_1e0f0e65e3_b.jpg

    ReplyDelete
  10. Siin Soomes kahjuks ei saa me midagi suitsutada, aga Eesti kodus meil ka suitsuahi olemas. Ma suitsukana fänn eriti pole (kuigi nende piltide peale hakkas suu jubedalt vett jooksma:D), me rohkem suitsutame kala ja liha.

    ReplyDelete
  11. Sirtsuk...nii vahvad pildid, vaat kuhu part oma pesa on teinud:)

    ReplyDelete
  12. Mina olen saanud kodust suitsukana. Oh seda lõhna ja maitse pillerkaart! Mul suitsukana kohta üks väike retsept peast kohe tulemas. Loodetavasti Sa ei pahanda:
    -tükeldatud suitsukanaliha
    -tükeldatud tomatit
    -riivitud juustu
    -majoneesi
    -punast broilerimaitseainet
    Kõike just niipalju, kui endale maitse järgi meeldib. Segada, 30min külmikus ja kõhtu.
    Head isu!

    ReplyDelete
  13. Aitäh! Ajasid mulle kohe proovimise isu peale:)

    ReplyDelete
  14. Oii sellised ahvatlevad pildid peaks olema keelatud ;-D. Suu hakkas tõesti vett jooksma. Kas on veel mõni sulasekoht vaba?

    _vusserdis_

    ReplyDelete
  15. Vusserdis...see mu eesmärk oligi:)
    No mis mul sedasi viga elada kui kõik tahavad sulaseks tulla...jaa-jaa, suvel meil tööd siin jagub:)

    ReplyDelete
  16. Tänu taevale, et juhtusin seda postitust lugema, kui kõht täis söödud !
    Oi neid toredaid sugulaste suuri ja väikesi kokkusaamisi... õnneks suvi tulekul ja kui tervis kannatab, siis saab taas maitseelamusi nautida. Suitsukana on ikka menüüsse kuulunud ja küllap ka edaspidi. Meie suguvõsa parimad suitsutajad on mu onu ja tädipoeg. Mmmmm... peab ilmselt helistama ja vihjama hakkama.
    Elina.

    ReplyDelete
  17. Elina...siis Sa tead, millest ma räägin...võrratu lõhn ja maitse:)

    ReplyDelete
  18. Oh jah, tean .. mäletan küll ja nüüd mõtlen, et kui oma suitsutajad nõus pole, siis peab vist ka ennast suvel ikka lõunaosariikidesse veeretama ja veidi teenijatüdruku tööd tegema (siia sobib nüüd üks häbelikult itsitav emotikon).
    Elina.

    ReplyDelete
  19. Mul on tunne, et tuleb vist teha ühed suituskanatalgud:) Aga tegelikult oleks päris vahva teha isetegijate kokkusaamine, ühes teeks midagi põnevat käsitööd ja suitsutaks samas ka kanu...mõttel on ju jumet:)

    ReplyDelete